понеділок, 21 листопада 2016 р.

Арт- педагогічне заняття " Вживаємо чарівні слова"



   Тема  «Вживаємо «чарівні» слова»
Мета:
навчити розуміти, усвідомлювати значення «хороших» та «поганих» слів, їх вплив на людину;
– розвивати самоконтроль;
– виховувати бажання розмовляти гарно.
Матеріали: аркуш паперу, кольорові олівці.
Хід заняття
І етап – налаштування на роботу та актуалізація емоційно-вольової сфери. Вчитель пропонує пригадати учням минулу зустріч – подорож до Лісової школи.
    Діти, чи сподобалась Вам наша минула подорож до Лісової школи?.. Що саме Вам сподобалось?..
ІІ етап – когнітивний. Учитель пропонує учням послухати історію, яка  трапилась на одному з уроків у Лісовій школі.
М. Панфілова
«Лайливі слова»
У класі стояла робоча тиша, учні перевіряли помилки в диктанті. Раптом у когось з учнів вискочило лайливе слово. Звичайно, від перенапруження і від роспачу, що дурну помилку зробив, хтось не стримався, вилаявся на весь клас. У жаху учні дивилися на Вчителя і чекали його реакції. Ніхто не хотів признаватися, та Вчитель цього і не вимагав. Він спокійно попросив закінчити перевірку диктанту і приготуватися до нового уроку. Перерва пройшла напружено.
Коли продзвенів дзвінок на урок, учні від Вчителя все чекали неприємних зауважень, як він раптом оголосив, що зараз буде урок "В школі клоунів".
- Початком уроку буде "Лайка овочами і фруктами". Кожен з сусідом по парті почне лаятись один на одного. Починаємо за моїм сигналом, і за сигналом закінчуємо лаятися. Тільки лаятимемось  овочами і фруктами.
Учні думали, що Вчитель жартує, але він цілком серйозно просигналив старт, і учні боязко, але сердито почали обзивати один одного "капустою", "картоплею", "морквою", "яблуком" і іншими "їстівними" словами. Іноді до цього незрозумілого заняття підключався сам Вчитель і зрідка лаяв боязких учнів "буряком", "апельсином", "ріпкою" і ін. У відповідь його теж прагнули як слід "вилаяти". Якщо хтось використовував інші слова, то гра зупинялася, оголошувалося про порушення, а потім знов продовжували лаятися за усіма правилами. Після сигналу Вчитель запропонував похвалити один одного з ласкавою інтонацією квітами: трояндочками, тюльпанчиками, дзвіночками і ін. І знов гра продовжилася. Але деяким звірятам хотілося ще посваритися, і Вчитель повторив парну "Лайку овочами і фруктами", а потім знов всі перейшли до "Квіткових ласок". Деякі учні удруге зверталися вже не до свого сусіда, а вибирали собі іншого напарника. Вчитель їх розумів і дозволяв міняти пару.
Як слід відлаявшись і похваливши один одного, звірята перейшли до наступного уроку "Школи клоунів".
Спочатку потрібно було вибирати за бажанням клоуна, який повинен розсмішити весь клас. Захотів спробувати свої сили Мишеня. Йому дали три спроби, він старанно корчив гримаси, але, підрахувавши тих, що розсміялися, учні відзначили, що цьому клоунові ще треба вчитися смішити.
Наступним клоуном став Лисик, він розповів історію, над якою всі дружно сміялися.
А потім клоунами були Вовчик і Білочка, вони розіграли пантоміму, теж було дуже весело.
- А зараз, звірята, вже час зі "Школи клоунів" повернутися в нашу школу, в наш клас. Коли ми втомлюємося, то завзятий сміх повертає нам сили. Менше хочеться вимовляти лайливих слів після таких ігор. Давайте іноді на перервах або на прогулянці згадувати ці ігри, проганяти образи, радувати один одного.
ІІI етап рефлексивний. Обговорення казки на рівні обміну вражень: чи сподобалась історія, що саме сподобалось і чому.
Після цієї  казки дітям доцільно запропонувати також пограти гру «Фрукти-овочі». Мета даного етапу – закріпити ті проекційні зв’язки із паралельною казковою навчально-пізнавальною реальністю, що почали формуватися під час першого етапу.
IV етап – художньо-творчий. Проведення арт-терапевтичної техніки «Хороша дівчинка/хороший хлопчик – Погана дівчинка/поганий хлопчик».
Головна мета даного етапу – усвідомлення та розмежування дітьми «хороших» і «поганих» якостей особистості.
Учитель пропонує учням трошки погратися, використовуючи аркуш паперу та кольорові олівці.
Діти, перед вами лежить аркуш паперу та кольорові олівці. Складіть аркуш навпіл і на лівій половинці напишіть «Хороша дівчинка / Хороший хлопчик». Виберіть 3 олівця і намалюйте ними хорошу(ого) дівчинку/хлопчика...
Намалювали?.. Охарактеризуйте її/його (якісні риси характеру чи поведінки; гарна, красива та інші зовнішні прояви не враховуються).
– Тепер виберіть інші 3 олівця і намалюйте на правій половинці аркуша погану(ого) дівчинку/хлопчика.
– Намалювали?.. Тепер охарактеризуйте і її/його.
– Заховайте усі невикористані олівці у коробку, закрийте аркуш і на чистому боці намалюйте себе.
Намалювали?.. Запишіть свої риси: які є Ви?
V етап – презентаційний. Діти перезентують малюнки № 1-2, коментуючи свої вибори кольору та характеру зображених персонажів.
VI етап – заключно-рефлексивний. Учитель робить узагальнення за результатами презентації і пропонує порівняти кольорові вибори дітей на своїх малюнках № 1-2 і № 3. Обговорення за цим етапом варто не проводити, запропонувавши дітям самостійно подумати над результатами самопізнання.
Малюнки залишаються у вчителя для подальшого відслідковування змін у сприйнятті дітьми свого «Я – образу».
                                                                                                   Деркач О. О.


Немає коментарів:

Дописати коментар