неділю, 6 листопада 2016 р.

Арт-терапевтичні техніки



Арт-терапевтичні техніки, що можуть бути використані з метою профілактики та корекції проявів дитячої агресії в початковій школі

«Намалюй свою злість». Цінність запропонованої методики  полягає у тому, що наша внутрішня емоція, яка є «невидимою» для аналізу й корекції, стає не лише «видимою», а й отримує тілесний прояв (аркуш паперу). Ми ніби «витягуємою» свою злість на ззовні – відтепер вона – не частина мене (не Я). Нею можна маніпулювати: її можна знищити, пошматувати, зім’яти і пожбурляти, залити фарбами, змінити чи перемалювати. При цьому необхідно зазначити, що головні зміни відбуваються не на папері, а в свідомості дитини, де закладається програма «Я можу керувати своєю злістю. Я можу управляти нею – вона підкорюється мені. Я можу її знищити або трасформувати. Я – можу!». Саме в цьому полягає головний арт-терапевтичний ефект даної вправи.
 «Подушка для злинок». За мотивами прслуханої психокорекційної казки М.Панфілової «Бійки» можна запропонувати учням спільно виготовити таку подушку, що знаходитиметься у класній кімнаті. У залежності від вікових можливостей дітей, це може бути як аплікація на вже зшитій подушці із подальшим її набиванням внутрішнім наповнювачем, так і безпосередньо робота над пошиттям чи прикрашанням елементами текстильного декору (хто-зна, можливо, ваша подушка виявиться такою гарною, що одного погляду на неї буде досатньо, аби наявна в дитині злість трансформувалася у більш позитивні емоції як під впливом вигляду естично довершеноїі подушки, так і від спогадів про її виготовлення).
«Торбинка для злост» – передбачає індивідуальгне виготовлення дітьми такого собі «вмістилища» для своїх негативних емоцій. Це може бути як робота із тканиною (3-4 клас), так і виготовлення паперової торбинки (1-2 клас) або розфарбовування звичайного поштового конверту, куди віддтепер дитина зможе «виговорювати» свою злість та невдоволення, щоб потім позбутися її у будь-який зручний спосіб (наприклад – «висипати» із вікна, щоб її вітер розвіяв або «змити» у туалет). Зручним також є той момент, що таку «торбинку» дитина може постійно носити із собою або зберігати у визначеному місці, де завжди її знайде.
«Чарівні кульки». Для цієї вправи можна скористатися звичайними повітряними кульками. Спочатку необхідно запитати, де в тілі дитини живе злість. Якщо вона знаходться в руках (кулачках), то ліпше запропонувати дитині скористатися «Подушкою для злинок». Якщо ж у тулубі, горлі чи роті – то варто запропонувати сконцентруватися на ній, на вдосі «підтягнути» її до зони грудної клітки і «видихнути» її у повітряну кульку (вправу повторюємо доти, доки дитина відчуває всередині себе злість; за потреби беремо другу й третю кульку). Якщо кулька не луснула при надуваня (що вже можна пояснити дитині як факт трансформації – енергія змінилася і покинула кульку), то допомагаємо їй трансформувати енергію, розфарбовуючи кульку у бажаний для дитини спосіб (після чого кульку можна залишити для гри, звільнити її від повітря або взагалі відпустити на вулицю).
Пізнаючи цей світ, відкриваючи для себе поки що незвідані закони людських стосунків, наші діти, передусім, дивляться на нас. Тож давайте будемо вчитися бути тими Чистими, Світлими Дзеркалами, у яких відображатиметься поведінка наших дітей. Хтозна, можливо, саме це допоможе дитині свідомо підійти до побудови своїх поведінкових моделей у майбутньому, бути успішним та стати справжнім митцем свого життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар